Bez obzira što brzo sve prodaju, paški su se sirari odlučili na ovakav način promocije po uzoru na vinare koji odmah na početku sezone predstavljaju svoja mlada vina. Žele još više istaknuti ovaj brend vrhunskog proizvoda koji se zasniva na markici zaštićene izvornosti što garantira da svo mlijeko koje se nađe u paškom siru mora biti izvorno s otoka Paga.
“Prošle godine smo relativno brzo ostali bez sira – već u 10. mjesecu. To nam se nikada nije dogodilo, pa ni nama u Paškoj sirani gdje godišnje proizvedeno oko 80 tona paškog sira. Zato smo dugo iščekivali Uskrs i prve ovogodišnje sireve pa smo to htjeli na neki poseban način uveličati. Organizirali smo en primeur po uzoru na vinare koji na taj način predstavljaju svoja mlada vina. Inače, mladi paški sir mora provesti minimalno 90 dana u zrioni i tek onda ide u prodaju. Njegova proizvodnja odvija se baš sada u ovom dijelu godine, od siječnja do srpnja. Tada naši ovčari imaju najviše posla jer se mužnja odvija dva puta dnevno”, kazala nam je predsjednica Udruge proizvođača paškog sira Martina Pernar Škunca, inače voditeljica marketinga u najstarijoj i najvećoj otočnoj sirani Paškoj sirani u gradu Pagu koja ima najveće grupno stado za koje se brine čak 20 pastira.
IZVOR & NASTAVAK TEKSTA: Jutarnji.hr
FOTO: Goran Sebelic/Cropix/Cropix